Leveranspolicy för Vuxx.se
Gäller från och med: 2025/01/01
Vi på Vuxx.se strävar efter att erbjuda våra kunder en snabb, trygg och diskret leverans. För att säkerställa detta samarbetar vi med DHL, en av Europas ledande transportfirmor.
1. Leveranssätt
Alla våra leveranser sker via DHL och skickas som:
-
DHL Service Point (ombud)
-
DHL Home Delivery (hemleverans) – vid tillgänglighet
-
DHL Express – för snabba leveranser
Vid slutförd beställning kommer ni få meddelande från DHL där ni sedan kan välja om ni vill ha er beställning levererad till ombud eller hem.
2. Leveranstid
Vi behandlar och skickar normalt din beställning inom 1 arbetsdag efter mottagen betalning. Leveranstiden beror på vald fraktmetod:
Leveranssätt | Beräknad leveranstid | Kommentar |
---|---|---|
DHL Service Point | 1–5 arbetsdagar | Avisering via SMS/e-post |
DHL Home Delivery | 1–5 arbetsdagar | Leverans till dörren |
DHL Express | 1-3 arbetsdagar | Gäller vid beställning före kl. 13:00 |
Observera: Leveranstider kan påverkas av helgdagar eller högtider.
3. Leveransområde
Vi levererar i dagsläget endast inom Sverige. Vid intresse för internationell leverans – vänligen kontakta vår kundtjänst på info@vuxx.se.
4. Fraktkostnad
Fraktkostnaden beräknas automatiskt i kassan och baseras på vikt, storlek och valt leveranssätt.
-
Fri frakt vid köp över 995kr
-
Fast fraktkostnad från 49kr vid köp under gränsen
Eventuella fraktkampanjer kommuniceras på webbplatsen.
5. Diskret förpackning
Alla våra försändelser skickas i neutrala och diskreta paket utan logotyp eller information om innehållet. Avsändare anges som “Proffsverktyg Skövde AB” eller neutralt namn.
6. Outlösta paket
Om du inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid (vanligtvis 7–14 dagar), returneras det till oss. För outlösta paket debiterar vi en avgift på 250 kr för att täcka frakt, retur och hanteringskostnader.
7. Leveransförseningar
Vi tar inget ansvar för förseningar orsakade av DHL eller andra omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. väderförhållanden, strejk, tullhantering). Vid längre förseningar kontaktar vi dig så snart vi kan.
8. Skador under transport
Om ditt paket är skadat vid leverans:
-
Anmäl detta direkt till DHL vid uthämtning eller mottagande.
-
Dokumentera skadan med foto.
-
Kontakta vår kundtjänst inom 48 timmar via info@vuxx.se så hjälper vi dig vidare.
9. Leveransbekräftelse & spårning
När din order skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsnummer från DHL, så att du kan följa din försändelse hela vägen hem eller till ombud.
Har du frågor?
Tveka inte att kontakta oss vid frågor om din leverans:
E-post: info@vuxx.se
Kundtjänst öppettider: Vardagar 09.00–17.00